Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-1431 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1431 OPTIMAL

G1-1431 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1431
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1431
67.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

G1-1431

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy zewnętrzny
Długość [mm] 258
Wymiar stożka [mm] 12
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,75 RHT M
parzyste numery artykułów G1-1432
nr EAN 4031185325493

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1431 OPTIMAL

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1431 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1431 producenta OPTIMAL

VOLVO

274191, 274351, 274498, 274576, 30760806, 30776323, 31201228

numery OEM:
VOLVO      274191
VOLVO      274351
VOLVO      274498
VOLVO      274576
VOLVO      30760806
VOLVO      30776323
VOLVO      31201228

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1431 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.