Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-369 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-369 OPTIMAL

G1-369 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-369
47.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G4-082

numer części:

G1-369

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy Oś przednia
Wymiar stożka [mm] 13,4
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,50 LHT M
parzyste numery artykułów G1-368
nr EAN 4031185913690

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-369 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-369 PRAWA ZEWNĘTRZNA OPEL OMEGA B

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-369 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-369 producenta OPTIMAL

OPEL

322180, 324060, 324155

numery OEM:
OPEL      322180
OPEL      324060
OPEL      324155
VAUXHALL      90473812
VAUXHALL      90510654
VAUXHALL      93169283

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-369 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.