Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Ford TRANSIT Platforma / podwozie (V_ _) 2.5 D (VGL, VSL, VTL, VCS, VDS) (1983.10-1986.10) 68km » G1-796 optimal
wybrany samochód: 
Ford Transit Platforma / Podwozie (v_ _) 2.5 D (vgl, Vsl, Vtl, Vcs, Vds) (1983.10-1986.10) 68km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-796 OPTIMAL

G1-796 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-796
50.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-796

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowygóra
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyzewnętrzny
dla numeru OE77 01 470 765
Długość [mm]132
Wymiar stożka [mm]11,8
Gwint wewnętrzny [mm]M14 x 1,50 RHT F
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
parzyste numery artykułówG1-797
Zbieżność stożka1/5
nr EAN4031185917964

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-796 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-796 LEWA RENAULT KANGOO 97-99
numery OEM:
RENAULT      7701470765

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-796 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.