Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-846 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-846 OPTIMAL

G1-846 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
43.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-846

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy zewnętrzny
Długość [mm] 74
Wymiar stożka [mm] 13,3
Gwint wewnętrzny [mm] M12 x 1,25 RHT F
Zbieżność stożka 1/8
nr EAN 4031185918466

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-846 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-846 VOLVO 400 L=P

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-846 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-846 producenta OPTIMAL

VOLVO

034800128, 3343234, 3410364, 3448334, 3480012, 410364

numery OEM:
VOLVO      034800128
VOLVO      3343234
VOLVO      3410364
VOLVO      3448334
VOLVO      3480012
VOLVO      410364

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-846 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.