Dodatkowe informacje o produkcie Pompa cieczy chłodzącej D1P012TT THERMOTEC
CITROËN | 1201000 | |
CITROËN | 120118 | |
CITROËN | 120147 | |
CITROËN | 1201E3 | |
CITROËN | 120723 | |
CITROËN | 9451001263 | |
CITROËN | 9617376980 | |
PEUGEOT | 1201000 | |
PEUGEOT | 120118 | |
PEUGEOT | 120147 | |
PEUGEOT | 1201E3 | |
PEUGEOT | 120434 | |
PEUGEOT | 120718 | |
PEUGEOT | 120723 | |
ROVER | GWP195 | |
ROVER | GWP341 | |
BUGATTI | PA0057 | |
BUGATTI | PA5504 |
Zastosowanie Pompa cieczy chłodzącej D1P012TT THERMOTEC w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.