Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 301 940 topran

Osłona, wał napędowy 301 940 TOPRAN

301 940 Osłona, wał napędowy TOPRAN
topran 301 940
Osłona, wał napędowy 301 940
301 940
topran 301 940 Osłona, wał napędowy
Osłona, wał napędowy 301 940 topran
Osłona, wał napędowy 301 940 topran
16.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

301 940

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Ilość na oś 2
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 29
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 67
Wysokość [mm] 83
Materiał osłony Guma

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 301 940 TOPRAN

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 29/67) (dł.83) (kpl.) pasuje do: FORD FOCUS I 1.4-2.0 10.98-03.05

Osłona, wał napędowy 301 940 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Osłona, wał napędowy 301 940 producenta TOPRAN

FORD

1061881, 1117220, XS4C3L537B1A, XS4J4A084AA

numery OEM:
FORD      1 061 881
FORD      1 117 220
FORD      XS4C3L537B1A
FORD      XS4J4A084AA

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 301 940 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.