Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Ford TRANSIT V363 Platforma / podwozie (FED, FFD) E-TRANSIT (2022-???) 269km » C12142ABE abe
wybrany samochód: 
Ford Transit V363 Platforma / Podwozie (fed, Ffd) E-transit (2022-???) 269km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe kpl. C12142ABE ABE

C12142ABE Klocki hamulcowe kpl. ABE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

C12142ABE

producent:

ABE

Strona zabudowyOś przednia
Grubość [mm]16,5
Szerokość [mm]142,7
Wysokość [mm]55,9
Styk ostrzegawczy o zużyciunieprzygotowany do wskaźnika zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz dodatkami
System hamulcowyAkebono
Techniczny numer informacyjny22768 165 1 4
Numer WVA22768
Liczba okładzin ciernych4
Długość opakowania [cm]15,2
Szerokość opakowania [cm]8,8
Wysokość opakowania [cm]8,4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe kpl. C12142ABE ABE

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: LEXUS ES, UX, TOYOTA CAMRY, COROLLA CROSS, PRIUS, RAV 4 V 2.0-Electric 08.17-
numery OEM:
SUZUKI      04465-0E060
TOYOTA      0446506150
TOYOTA      044650E060
TOYOTA      0446530520
TOYOTA      0446533480
TOYOTA      04465F4030
TOYOTA      446506150
TOYOTA      446533480
TOYOTA      446576010
VOLKSWAGEN      80A 698 451 Q
LEXUS      04465-33480
LEXUS      044650E060
LEXUS      044653348079
LEXUS      0446576010
zamienniki:
21787.00
brak
ROADHOUSE
1787.00
brak
REMSA
MDB4050
brak
MINTEX
1787 00
brak
KAWE
182307
brak
ICER
J3602019
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Klocki hamulcowe kpl. C12142ABE ABE w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.