Strona zabudowy | Oś przednia | |
nr EAN | 4025258845759 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 4025258842253 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 4251475106568 |
Jednostka | komplet |
Rodzaj rejestracji | Certyfikat Główny (ABE) |
Obciążenie osi przedniej do [kg] | 1075 |
Obciążenie osi tylnej do [kg] | 1050 |
Zawieszenie | Do wszystkich seryjnych systemów amortyzacji |
Oś | Zawieszenie z belką skrętną |
Wyposażenie pojazdu | Dla pojazdów bez systemu poziomującego |
Lokalizacja w aucie | z przodu, z tyłu |
EAN | 4050278040853 |
Numer katalogowy | 10790100422 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Jednostka | komplet |
Rodzaj rejestracji | Certyfikat Główny (ABE) |
Obciążenie osi przedniej do [kg] | 1100 |
Obciążenie osi tylnej do [kg] | 1070 |
Oś | Oś wielowahaczowa |
Wyposażenie pojazdu | Dla pojazdów bez systemu poziomującego |
Lokalizacja w aucie | z przodu, z tyłu |
EAN | 4050278043021 |
Numer katalogowy | 20150210222 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Jednostka | komplet |
Rodzaj rejestracji | Certyfikat Główny (ABE) |
Obciążenie osi przedniej do [kg] | 970 |
Obciążenie osi tylnej do [kg] | 1010 |
Oś | Zawieszenie z belką skrętną |
Wyposażenie pojazdu | Dla pojazdów bez systemu poziomującego |
Lokalizacja w aucie | z przodu, z tyłu |
EAN | 4050278043038 |
Numer katalogowy | 20150210322 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Parametr | E | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Ciężar [kg] | 1,5 | |
Grubość 1 [mm] | 10,5 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 104,2 | |
Długość [mm] | 356 | |
nr EAN | 4549762152122 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Parametr | E | |
nr EAN | 4549762192944 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Parametr | E | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Ciężar [kg] | 1,57 | |
Grubość 1 [mm] | 12 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 141 | |
Długość [mm] | 290 | |
nr EAN | 4549762260728 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Parametr | E | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Ciężar [kg] | 1,58 | |
Grubość 1 [mm] | 11,2 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 115 | |
Długość [mm] | 332 | |
nr EAN | 4549762262081 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410139621 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410137801 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410139621 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410148951 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410149026 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 5901655196528 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Długość [mm] | 308 |
Ciężar [kg] | 1,684 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
średnica zewnętrzna [mm] | 147 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 87 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 97 |
Gwarancja | 5 lat gwarancji |
Liczba zwojów | 4,6 |
Długość opakowania [cm] | 41,2 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,8 |
Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
Średnica drutu [mm] | 12,2 |
Parametr | CC-SL | |
Długość [mm] | 300 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 139 | |
Średnica [mm] | 11,75 | |
nr EAN | 4013872979103 |
Parametr | CC-SL | |
Długość [mm] | 312 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 141 | |
Średnica [mm] | 12 | |
nr EAN | 4013872979516 |
Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach | |
Strona zabudowy | góra | |
Rodzaj łożyskowania | Poduszka gumowa |
Strona zabudowy | Tylna oś po obydwu stronach | |
Strona zabudowy | na dole | |
Rodzaj łożyskowania | Poduszka gumowa |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025