Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Rover » zawieszenie i amortyzacja Rover » sprężyny zawieszenia Rover

sprężyny zawieszenia do ROVER

wybierz model samochodu ROVER:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,24
Grubość 1 [mm] 12,5
średnica zewnętrzna [mm] 170
Długość [mm] 363
nr EAN 4909500553763
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy
Parametr MB
Ciężar [kg] 2,88
Średnica 1 [mm] 9,4
Średnica 2 [mm] 15,4
Średnica 3 [mm] 9,4
średnica zewnętrzna [mm] 150
Długość [mm] 254
nr EAN 4909500550588
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
Parametr E
Ciężar [kg] 2,06
Grubość 1 [mm] 15
średnica zewnętrzna [mm] 147
Długość [mm] 227
nr EAN 4909500763704
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
nr EAN 7394410012894
Strona zabudowy Oś tylna
Wersja wzmocniona 
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410089513
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 5900427365025
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 5900427365148
Strona zabudowyOś tylna
Długość [mm]227
Projekt resoraSprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
średnica zewnętrzna [mm]147
Strona zabudowy Oś tylna
Zamiana tylko w parach 
Projekt resora miniblok
Wymagana ilość 2
Materiał Stal sprężynowa
nr EAN 4040074037607
Długość [mm] 240
Ciężar [kg] 1,941
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
średnica zewnętrzna [mm] 143
Liczba zwojów 5,1
Długość opakowania [cm] 40,6
Szerokość opakowania [cm] 16,8
Wysokość opakowania [cm] 16,7
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 14,00
nr EAN 5412096533761
cena brutto:
155.00 zł
 Kup
Parametr AC
Średnica [mm] 12,85
Długość [mm] 371
średnica zewnętrzna [mm] 170
nr EAN 4013872344581
cena brutto:
186.00 zł
 Kup
Parametr AC
średnica zewnętrzna [mm] 172
Średnica [mm] 12,9
Długość [mm] 371
nr EAN 4013872344611
cena brutto:
25.01 zł
 Kup
Ilość na oś 4
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy na dole
nr EAN 5908229934234
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy