Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Smart » skrzynia biegów Smart » skrzynia biegów manualna Smart » uszczelki półosi, dyferencjału Smart

uszczelki półosi, dyferencjału do SMART

wybierz model samochodu SMART:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy od strony czołowej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 42
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 56
Wysokość 1 [mm] 7
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 3358960146885
Strona zabudowy od strony czołowej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 48
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 65
Wysokość 1 [mm] 10
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 3358960120458
Strona zabudowy od strony czołowej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 52
Wysokość 1 [mm] 7
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 3358960144959
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 38
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 50
Wysokość 1 [mm] 7
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
Strona zabudowy Silnik
nr EAN 3358960153814
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 21
Wysokość 1 [mm] 5
Wysokość 2 [mm] 7
Materiał NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 3358960435316
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 35
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 52
Wysokość 1 [mm] 7
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 3358960130969
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 52
Wysokość 1 [mm] 7
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
Strona zabudowy Oś przednia dodatkowa
nr EAN 3358965100424
Szerokość [mm] 5,0
Szerokość [mm] 7,0
Średnica wewnętrzna [mm] 15,0
średnica zewnętrzna [mm] 21,0
Materiał NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Ciężar [kg] 0,001
dla numeru OE 23 12 1 282 394
nr EAN 4027816016229
Grubość [mm] 8,0
Średnica wewnętrzna [mm] 40,0
średnica zewnętrzna [mm] 55,0
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ciężar [kg] 0,018
dla numeru OE 23 12 1 205 340
nr EAN 4027816126515
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelki półosi, dyferencjału

Uszczelki półosi, dyferencjału


Uszczelniacze półosi to elementy zapobiegające wyciekowi oleju z układu przeniesienia napędu. Uszczelka obejmuje półoś, która w trakcie pracy stale się obraca. Z tego względu elementy uszczelniające ulegają dość szybkiemu zużyciu. Ich stan powinien być regularnie kontrolowany. Diagnosta w trakcie okresowego badania technicznego pojazdu kontroluje ich stan, szukając śladów wycieków.

W przypadku zaobserwowania nawet niewielkich wycieków należy szybko zatroszczyć się o wymianę uszczelniaczy na nowe. Zbagatelizowanie problemu spowoduje dalszą degenerację i coraz większy wyciek. Ten zaś, będzie przyczyną sukcesywnego obniżania się poziomu środka smarnego w układzie. W najgorszym razie może dojść do całkowitego uszkodzenia wrażliwych podzespołów dyferencjału.

Aby wymienić uszczelniacz, konieczne jest rozmontowanie zawieszenia i demontaż półosi napędowej. Dopiero po wypięciu półosi z mechanizmu różnicowego i wysunięciu jej na zewnątrz, zyskujemy łatwy dostęp do uszczelki.

Istotne jest to, by po wymianie uszczelniacza pamiętać o uzupełnieniu oleju w układzie przeniesienia napędu. Zależnie od czasu, jaki upłynął od pojawienia się wycieku, ubytek może być niewielki lub całkiem pokaźny.