Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Renault MEGANE I Cabriolet (EA0/1_) 1.4 16V (EA0D, EA1H, EA0W, EA10) (1999.03-2003.08) 95km » 5DA 358 168-021 hella
wybrany samochód: 
Renault Megane I Cabriolet (ea0/1_) 1.4 16v (ea0d, Ea1h, Ea0w, Ea10) (1999.03-2003.08) 95km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa 5DA 358 168-021 HELLA

5DA 358 168-021 Cewka zapłonowa HELLA
115.01 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 14.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek: >10 szt.

    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

5DA 358 168-021

dostawca:

HELLA

Status produktu: Normalny
Cewka zapłonowaWtykowa cewka zapłonowa
Napięcie [V]14
Ilość biegunów3
Sposób montażuprzykręcany
Ilość otworów wlotowych/wylotowych1
nr EAN4082300799712
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 5DA 358 168-021 HELLA

Cewka zapłonowa pasuje do: MERCEDES CITAN (MPV), CITAN/MINIVAN (W415), DACIA DOKKER, DOKKER/MINIVAN, DUSTER, DUSTER/SUV, JOGGER, LODGY, LOGAN II, LOGAN MCV II, SANDERO II 0.9-1.6LPG 02.09-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      2 819 060 000
MERCEDES-BENZ      A 281 906 00 00
NISSAN      22448-00Q0F
RENAULT      22 43 324 28R
DACIA      22 43 324 28R
SMART      2 819 060 000
SMART      A 281 906 00 00
INFINITI      22448-00Q0F
MAYBACH      2 819 060 000
MAYBACH      A 281 906 00 00
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 5DA 358 168-021 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 5DA 358 168-021 HELLA:

Krystian, Oborniki Śląskie
2024-10-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marcin, Warszawa
2021-06-20
 5/5
Działa prawidłowo.
Robert, Frysztak
2025-06-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Gorlice
2023-12-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.