Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 5DA 358 168-341 hella

Cewka zapłonowa 5DA 358 168-341 HELLA

5DA 358 168-341 Cewka zapłonowa HELLA
76.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

5DA 358 168-341

producent:

HELLA

Cewka zapłonowa Wtykowa cewka zapłonowa
Ilość biegunów 2
Sposób montażu Bagnet
Napięcie [V] 12
Liczba otworów do mocowania 1
nr EAN 4082300809275

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 5DA 358 168-341 HELLA

CEWKA ZAPŁONOWA HELLA 5DA358168341 HYUNDAI ACCENT V/I20 II/I30; KIA CEE'D/PRO CEE'D/RIO IV/STONIC 1.4 13-
numery OEM:
HYUNDAI      27301-03200
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Cewka zapłonowa 5DA 358 168-341 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 5DA 358 168-341 HELLA:

2023-12-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-06-20
 5/5
Działa prawidłowo.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.