Do 29.08 obsługa telefoniczna nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Citroën C5 III (RD_) 2.2 HDi (RD4HTH, RD4HPH, RD4HRH, RD4HSH) (2009.04-2011.12) 163km » 8EL 012 430-391 hella
wybrany samochód: 
Citroën C5 Iii (rd_) 2.2 Hdi (rd4hth, Rd4hph, Rd4hrh, Rd4hsh) (2009.04-2011.12) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 430-391 HELLA

8EL 012 430-391 Alternator HELLA
hella 8EL 012 430-391
Alternator 8EL 012 430-391
8EL 012 430-391
499.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

8EL 012 430-391

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]105
Koła pasowez kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm]55
Ilość żeber5
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300723830

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 430-391 HELLA

Alternator (14V, 105A) pasuje do: ALFA ROMEO MITO, FIAT 500, 500 C, 500L, BRAVO II, DOBLO, DOBLO CARGO, GRANDE PUNTO, LINEA, PANDA, PUNTO, PUNTO EVO, PUNTO EVO/HATCHBACK 1.2-1.4LPG 09.99-
numery OEM:
FIAT      0000046758246
FIAT      51709132
FIAT      51714792
FIAT      51859039
FIAT      71784277
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Alternator 8EL 012 430-391 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów