Części do samochodów e-autoparts.pl
zwrot Taxfree
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
logowanie
Zaloguj się
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, J1310514 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1310514 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1310514 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
23.00 zł
Kup
 

przewidywany
termin realizacji ?

>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

J1310514

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 104
średnica zewnętrzna [mm] 65
Średnica wewnętrzna [mm] 20,5
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
nr EAN 4029416249922
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1310514 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju HYUNDAI ACCENT III, ACCENT IV, ELANTRA V, EQUUS / CENTENNIAL, GENESIS, I20 ACTIVE, I20 I, I20 II, I30, I40 I, I40 I CW, IX20, IX35, MATRIX, SONATA V, TUCSON 1.1D-5.0 03.05-
numery OEM:
HYUNDAI      263003C250
HYUNDAI      263003C300
HYUNDAI      263003C701
HYUNDAI      26310-2A500
HYUNDAI      26310-2A501
HYUNDAI      263102A510
HYUNDAI      26320-2A500
HYUNDAI      26320-2A501
HYUNDAI      26320-3C300
HYUNDAI      26320-3C30A
HYUNDAI      26320-3C700
HYUNDAI      26320-3F100
HYUNDAI      263303C300
HYUNDAI      S26320-2A500
KIA      26310-2A500
KIA      26310-2A501
KIA      26320-2A500
KIA      26320-2A501
KIA      26320-3C300
KIA      26320-3C30A
KIA      26320-3C700
KIA      26320-3F100
KIA      26330-3C300
KIA      S26320-2A500

Zastosowanie Filtr oleju J1310514 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.