Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 7014064 kamoka

PASEK WIELOROWKOWY 4PK1070 7014064 KAMOKA

7014064 PASEK WIELOROWKOWY 4PK1070 KAMOKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

7014064

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1070
Szerokość [mm] 14
Ilość żeber 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 4PK1070 7014064 KAMOKA

numery OEM:
HONDA      56992-PTO-J01
HONDA      56992-PTO-J02
HONDA      56992P44G03
HONDA      56992P45G01
HONDA      56992PT0501
HONDA      56992PT0502
HONDA      56992PT0505
HONDA      56992PT0J01
HONDA      56992PT0J02
HONDA      56992PTOJ01
HONDA      56992PTOJ02
IVECO      500352673
IVECO      504020489
RENAULT      7700850114
TOYOTA      9091602471
TOYOTA      9936421070
TOYOTA      99364210708P
TOYOTA      9936451070
TOYOTA      9936481070
DACIA      7700850114
LEXUS      9091602471
LEXUS      9936421070
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 4PK1070 7014064 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.