Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Citroën GRAND C4 SPACETOURER (3A_, 3E_) 2.0 BlueHDi 160 (2018.04-???) 163km » 7710160 kamoka
wybrany samochód: 
Citroën Grand C4 Spacetourer (3a_, 3e_) 2.0 Bluehdi 160 (2018.04-???) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) CITROEN C1 05-14, C2 03- 7710160 KAMOKA

7710160 TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) CITROEN C1 05-14, C2 03- KAMOKA
kamoka 7710160
TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) CITROEN C1 05-14, C2 03- 7710160
7710160
65.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7710160

producent:

KAMOKA

z uszczelnieniem
Dla numeru OE 1336V6
Temperatura otwarcia [°c] 83

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) CITROEN C1 05-14, C2 03- 7710160 KAMOKA

numery OEM:
MAZDA      Y401-15-1H0
MAZDA      Y401-15-1H0B
MAZDA      Y401-15-1H0C
PEUGEOT      1336V6
SUZUKI      17690-73J01
SUZUKI      17690-73J01-000
TOYOTA      SU00100713
FORD USA      1148098
FORD USA      1348620
FORD USA      1485768
FORD USA      1516694
FORD USA      1633908
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT (KPL Z OBUDOWA) CITROEN C1 05-14, C2 03- 7710160 KAMOKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.