Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » CC009 kamoka

Wysprzęglik centralny sprzęgła, KAMOKA CC009 KAMOKA

CC009 Wysprzęglik centralny sprzęgła, KAMOKA KAMOKA
kamoka CC009
Wysprzęglik centralny sprzęgła, KAMOKA CC009
CC009
103.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

CC009

producent:

KAMOKA

Status produktu: Normalny
nr EAN 5908242691817

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła, KAMOKA CC009 KAMOKA

numery OEM:
ALFA ROMEO      71747899
FIAT      24422061
FIAT      71747899
LANCIA      71747899
OPEL      24422061
OPEL      24424546
OPEL      24424957
OPEL      55579530
OPEL      56 79 304
OPEL      56 79 332
OPEL      56 79 333
OPEL      5679304
OPEL      5679331
OPEL      5679332
OPEL      5679333
OPEL      5679335
OPEL      6 79 057
OPEL      679057
OPEL      679344
OPEL      90470874
OPEL      90523765
OPEL      9126238
OPEL      93172628
OPEL      93317724
SAAB      24 422 061
SAAB      24422061
SAAB      24424546
SAAB      24424957
SAAB      56 79 332
SAAB      5679333
SUZUKI      23820-63JA0
SUZUKI      23820-63JA0-000
VAUXHALL      24422061
VAUXHALL      56 79 333
VAUXHALL      6 79 057
CHEVROLET      24422061
CHEVROLET      24424957
CHEVROLET      56 79 333
CHEVROLET      5679304
CHEVROLET      5679332
CHEVROLET      90470874
CHEVROLET      90523765
CHEVROLET      93317724

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła, KAMOKA CC009 KAMOKA w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.