Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Skoda OCTAVIA IV Combi (NX5, PV5) 1.5 TSI G-TEC (2020.06-???) 131km » 172100122010 magneti marelli
wybrany samochód: 
Skoda Octavia Iv Combi (nx5, Pv5) 1.5 Tsi G-tec (2020.06-???) 131km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Czujnik, prędkość obrotowa koła 172100122010 MAGNETI MARELLI

172100122010 Czujnik, prędkość obrotowa koła MAGNETI MARELLI
35.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

MWSS122

numer części:

172100122010

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz przodu z lewej
nr EAN8050947017878

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 172100122010 MAGNETI MARELLI

Czujnik ABS przód L pasuje do: AUDI A4 ALLROAD B8, A4 B8, A5, A6 ALLROAD C6, A6 ALLROAD C7, A6 C6, A6 C7, A7, A8 D3, A8 D4, Q5, R8, R8 SPYDER; BENTLEY CONTINENTAL 1.8-6.8 04.02-
numery OEM:
AUDI      4E0927803
AUDI      4E0927803A
AUDI      4E0927803D
AUDI      4E0927803F
SEAT      4E0927803
SEAT      4E0927803A
SEAT      4E0927803D
SEAT      4E0927803F
SKODA      4E0927803
SKODA      4E0927803A
SKODA      4E0927803D
SKODA      4E0927803F
VOLKSWAGEN      4E0927803
VOLKSWAGEN      4E0927803A
VOLKSWAGEN      4E0927803D
VOLKSWAGEN      4E0927803F
VAG      4E0927803
VAG      4E0927803A
VAG      4E0927803D
VAG      4E0927803F
BENTLEY      4E0927803D
BENTLEY      4E0927803F
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 172100122010 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.