Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Audi 100 C4 Avant (4A5) 2.8 E (1991.09-1994.07) 174km » 130252 maxgear
wybrany samochód: 
Audi 100 C4 Avant (4a5) 2.8 E (1991.09-1994.07) 174km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CEWKA ZAPŁONOWA CITROEN BERLINGO 1,2 13- 130252 MAXGEAR

130252 CEWKA ZAPŁONOWA CITROEN BERLINGO 1,2 13- MAXGEAR
maxgear 130252
CEWKA ZAPŁONOWA CITROEN BERLINGO 1,2 13- 130252
87.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

130252

producent:

MAXGEAR

Napięcie [V]14
Liczba zestyków3
Cewka zapłonowaRodzaj połączenia SAE
Kolor obudowyczarny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CEWKA ZAPŁONOWA CITROEN BERLINGO 1,2 13- 130252 MAXGEAR

CEWKA ZAPĂşONOWA CITROEN BERLINGO 1,2 13-
numery OEM:
CITROËN      9808653680
OPEL      3553459
OPEL      9808653680
PEUGEOT      9808653680
VAUXHALL      3553459
VAUXHALL      9808653680
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie CEWKA ZAPŁONOWA CITROEN BERLINGO 1,2 13- 130252 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.