Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Porsche 911 (996) 3.4 Carrera 4 (1997.09-2001.09) 301km » 130269 maxgear
wybrany samochód: 
Porsche 911 (996) 3.4 Carrera 4 (1997.09-2001.09) 301km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CEWKA ZAPŁONOWA FIAT 500X 14- 130269 MAXGEAR

130269 CEWKA ZAPŁONOWA FIAT 500X 14- MAXGEAR
maxgear 130269
CEWKA ZAPŁONOWA FIAT 500X 14- 130269
49.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

130269

producent:

MAXGEAR

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CEWKA ZAPŁONOWA FIAT 500X 14- 130269 MAXGEAR

CEWKA ZAPĂşONOWA FIAT 500X 14-
numery OEM:
ALFA ROMEO      55229959
CHRYSLER      55229 959
FIAT      55229959
FIAT      55268855
LANCIA      55229959
JEEP      55229 959

Zastosowanie CEWKA ZAPŁONOWA FIAT 500X 14- 130269 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.