Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Volvo V70 III (135) D3 / D4 (2010.03-2015.12) 163km » 130274 maxgear
wybrany samochód: 
Volvo V70 Iii (135) D3 / D4 (2010.03-2015.12) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CEWKA ZAPŁONOWA OPEL AGILA/CORSA B/C X10XE/Z10 130274 MAXGEAR

130274 CEWKA ZAPŁONOWA OPEL AGILA/CORSA B/C X10XE/Z10 MAXGEAR
maxgear 130274
150.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

130274

producent:

MAXGEAR

wymagana liczba1
Liczba zestyków5
Cewka zapłonowałącznie ze złączem do świecy
Cewka zapłonowaRodzaj połączenia SAE
Układ zapłonowy cewkowydla w pełni elektronicznego układu zapłonowego (VZ)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CEWKA ZAPŁONOWA OPEL AGILA/CORSA B/C X10XE/Z10 130274 MAXGEAR

CEWKA ZAPĂşONOWA OPEL AGILA/CORSA B/C X10XE/Z10
numery OEM:
OPEL      12 08 306
OPEL      90543059
VAUXHALL      12 08 306
VAUXHALL      90543059
TESLA      CL213

Zastosowanie CEWKA ZAPŁONOWA OPEL AGILA/CORSA B/C X10XE/Z10 130274 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.