Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Bmw 1502-2002 (E10) 1802 (1971-1975) 90km » 130299 maxgear
wybrany samochód: 
Bmw 1502-2002 (e10) 1802 (1971-1975) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CEWKA ZAPŁONOWA BMW 3 E46 316 I 00- 130299 MAXGEAR

130299 CEWKA ZAPŁONOWA BMW 3 E46 316 I 00- MAXGEAR
maxgear 130299
CEWKA ZAPŁONOWA BMW 3 E46 316 I 00- 130299
212.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

130299

producent:

MAXGEAR

Napięcie [V]12
wymagana liczba1
Liczba zestyków6
Liczba połączeń4
Cewka zapłonowaRodzaj połączenia złącze zębate

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CEWKA ZAPŁONOWA BMW 3 E46 316 I 00- 130299 MAXGEAR

CEWKA ZAPĂşONOWA BMW 3 E46 316 I 00-
numery OEM:
BMW      12 13 1 247 281
BMW      1247281

Zastosowanie CEWKA ZAPŁONOWA BMW 3 E46 316 I 00- 130299 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.