Strona zabudowy | Oś tylna |
Ilość otworów | 5 |
Śr. zewn. bębna ham. [mm] | 269 |
Śr. wewn. bębna ham. [mm] | 228 |
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 230 |
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] | 61 |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 48 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 98 |
Wymiar gwintu | 13 |
nr EAN | 5903766333724 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 19-3711 MAXGEAR
FIAT | 51860868 | |
FIAT | 52015297 | |
OPEL | 5 68 002 | |
OPEL | 95515120 | |
VAUXHALL | 5 68 002 | |
VAUXHALL | 95515120 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy 19-3711 MAXGEAR w samochodach:
Opinie Klientów o Bęben hamulcowy 19-3711 MAXGEAR:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.