Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Iveco DAILY VI Furgon 33S15, 35S15, 35C15 (2014.03-2016.04) 146km » 49-0551 maxgear
wybrany samochód: 
Iveco Daily Vi Furgon 33s15, 35s15, 35c15 (2014.03-2016.04) 146km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-0551 MAXGEAR

49-0551 Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy MAXGEAR
192.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

26-5008MG

numer części:

49-0551

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]136,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła26
Rodzaj skrzyni biegówPrzekładnia manualna 5-biegowa
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.37
nr EAN5907558533323

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-0551 MAXGEAR

PRZEGUB WEW. VW T5 05- 1,9TDI DŁ. 268MM KPL.
numery OEM:
VOLKSWAGEN      02Z 409 345 B
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-0551 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.