Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0551 maxgear

Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-0551 MAXGEAR

49-0551 Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy MAXGEAR
198.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

26-5008MG

numer części:

49-0551

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 136,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Rodzaj skrzyni biegów Przekładnia manualna 5-biegowa
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
nr EAN 5907558533323

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-0551 MAXGEAR

PRZEGUB WEW. VW T5 05- 1,9TDI DŁ. 268MM KPL.
numery OEM:
VOLKSWAGEN      02Z 409 345 B
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-0551 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.