Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0669 maxgear

Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-0669 MAXGEAR

49-0669 Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy MAXGEAR
128.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-0669

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 135,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Rodzaj skrzyni biegów Przekładnia manualna 6-biegowa
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 42
nr EAN 5901619500828

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-0669 MAXGEAR

WAŁEK PRZEGUBU WEW. VW T5 KPL. 1,9TDI/2,0TDI/2,5TDI MANUAL 6 BIEGÓW

Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-0669 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-0669 producenta MAXGEAR

VOLKSWAGEN

0A5409343, 0A5409343A, 0A5409343B, 0A5409355C

numery OEM:
VOLKSWAGEN      0A5 409 343
VOLKSWAGEN      0A5 409 343 A
VOLKSWAGEN      0A5 409 343 B
VOLKSWAGEN      0A5 409 355 C

Zastosowanie Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-0669 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.