Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Alfa Romeo GIULIETTA (940_) 1.6 JTDM (940FYB11, 940FYB1A, 940FYF11, 940FYF1A) (2015.02-2020.12) 120km » 49-1212 maxgear
wybrany samochód: 
Alfa Romeo Giulietta (940_) 1.6 Jtdm (940fyb11, 940fyb1a, 940fyf11, 940fyf1a) (2015.02-2020.12) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1212 MAXGEAR

49-1212 Wał napędowy MAXGEAR
243.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 9.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0124MG

numer części:

49-1212

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła22
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła30
Długość [mm]793
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]53
średnica zewnętrzna [mm]100
Nowa część bez depozytu
parzyste numery artykułów100 498 0667
nr EAN5902659720245

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1212 MAXGEAR

PËúOî VW GOLF III PR 1,9TDI 93-97
numery OEM:
VOLKSWAGEN      357 407 272 MV
VOLKSWAGEN      357 407 450 X
VOLKSWAGEN      JZW 407 450 EX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1212 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.