Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mazda 323 C V (BA) 1.3 16V (1994.08-1998.09) 73km » 49-1844 maxgear
wybrany samochód: 
Mazda 323 C V (ba) 1.3 16v (1994.08-1998.09) 73km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-1844 MAXGEAR

49-1844 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-1844
Wał napędowy 49-1844
216.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3159MG

numer części:

49-1844

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła39
Długość [mm]653
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]58,6
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.37
Nowa część bez depozytu
parzyste numery artykułów40-14 498 0044
nr EAN5902659758477

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1844 MAXGEAR

PËúOî PEUGEOT 407 05- C5 09- LE HDI
numery OEM:
CITROËN      3272.SZ
CITROËN      3272.TA
PEUGEOT      3272.SZ
PEUGEOT      3272.TA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1844 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.