Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-1885 maxgear

Wał napędowy 49-1885 MAXGEAR

49-1885 Wał napędowy MAXGEAR
343.99 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 16.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek: >10 szt.

    Ocena:
numery handlowe:

27-3200MG

numer części:

49-1885

dostawca:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 24
Długość [mm] 950
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 58,00
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 85,00
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 79,50
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
Wymiar gwintu M24x1,5
Długość 2 [mm] 365,0
nr EAN 5902659758880

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-1885 MAXGEAR

PËúOî CITROEN BERLINGO/PARTNER 08- PR

Wał napędowy 49-1885 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

Numery OE Wał napędowy 49-1885 producenta MAXGEAR

CITROËN

3273LR, 3273LS, 3273VH, 9656329480

PEUGEOT

3273LR, 3273LS, 3273VH, 9656329480

numery OEM:
CITROËN      3273LR
CITROËN      3273LS
CITROËN      3273VH
CITROËN      9656329480
PEUGEOT      3273LR
PEUGEOT      3273LS
PEUGEOT      3273VH
PEUGEOT      9656329480
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-1885 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.