Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Audi R8 Spyder (4S9, 4SR) 5.2 FSI quattro (2018.09-???) 620km » 49-2040 maxgear
wybrany samochód: 
Audi R8 Spyder (4s9, 4sr) 5.2 Fsi Quattro (2018.09-???) 620km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. VW PASSAT/ A4 34Z/40,9MM (TRIPOD) 49-2040 MAXGEAR

49-2040 KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. VW PASSAT/ A4 34Z/40,9MM (TRIPOD) MAXGEAR
maxgear 49-2040
KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. VW PASSAT/ A4 34Z/40,9MM (TRIPOD) 49-2040
76.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2040

producent:

MAXGEAR

Średnica [mm]40,9

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. VW PASSAT/ A4 34Z/40,9MM (TRIPOD) 49-2040 MAXGEAR

KRZYĹťAK PRZEGUBU WEW. VW PASSAT/ A4 34Z/40,9MM (TRIPOD)
numery OEM:
FORD      1214379
FORD      1355199
FORD      1447476
FORD      1447554
FORD      1447557
FORD      1447558
FORD      1600653
VAG      8D0407417L
VAG      8D0407417N
VAG      8D0407418L
VAG      8D0407418N

Zastosowanie KRZYŻAK PRZEGUBU WEW. VW PASSAT/ A4 34Z/40,9MM (TRIPOD) 49-2040 MAXGEAR w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.