Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën JUMPER II Platforma / podwozie 2.2 HDi 100 (2006.04-???) 101km » 49-2265 maxgear
wybrany samochód: 
Citroën Jumper Ii Platforma / Podwozie 2.2 Hdi 100 (2006.04-???) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2265 MAXGEAR

49-2265 Wał napędowy MAXGEAR
332.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3229MG

numer części:

49-2265

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna strona lewa
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.32
Długość [mm]746
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]57,00
Średnica przegubu po stronie koła [mm]94,00
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]94,00
Wymiar gwintuM24x1,5
nr EAN5903364341404

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2265 MAXGEAR

PËúOî BMW 1 F20/F21 11- 2 F22/F87/F23 14- 3 F30/F31 325-335D 12- 4 F32/F82 13- LE
numery OEM:
BMW      33207597689
BMW      33207640261
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2265 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.