Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Lexus RC (_C1_) 200t (ASC10) (2015.08-???) 245km » 49-2354 maxgear
wybrany samochód: 
Lexus Rc (_c1_) 200t (asc10) (2015.08-???) 245km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2354 MAXGEAR

49-2354 Wał napędowy MAXGEAR
394.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3318MG

numer części:

49-2354

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Długość [mm]929
Wymiar gwintuM24 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.25
Średnica 1 [mm]90,9
Średnica 2 [mm]85,8
nr EAN5903364342296

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2354 MAXGEAR

PËúOî FIAT STILO 1,9M-JET 150KM/BRAVO II 06- 930MM PR
numery OEM:
FIAT      46307857
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2354 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.