Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford PUMA (J2K, CF7) 1.5 ST EcoBoost (2020.11-???) 200km » 49-2564 maxgear
wybrany samochód: 
Ford Puma (j2k, Cf7) 1.5 St Ecoboost (2020.11-???) 200km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-2564 MAXGEAR

49-2564 Wał napędowy MAXGEAR
355.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3529MG

numer części:

49-2564

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Długość [mm]558
Wymiar gwintuM16x1.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.37
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]59,5
Długość 2 [mm]51,7
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]98
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]85,7
nr EAN5903364354404

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-2564 MAXGEAR

PËúOî VW TIGUAN 2,0TDI/TFSI LE 592MM 4MOTION
numery OEM:
AUDI      5N0 407 763 F
AUDI      5N0 407 763 FX
VOLKSWAGEN      5N0 407 763 F
VOLKSWAGEN      5N0 407 763 FX
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 49-2564 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.