Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-2609 maxgear

PÓŁOŚ VW 1,2TSI POLO 14- FABIA III/RAPID PR. 781MM 49-2609 MAXGEAR

49-2609 PÓŁOŚ VW 1,2TSI POLO 14- FABIA III/RAPID PR. 781MM MAXGEAR
maxgear 49-2609
286.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-2609

producent:

MAXGEAR

Długość [mm]781
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Średnica przegubu po stronie koła [mm]97,9
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]100

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PÓŁOŚ VW 1,2TSI POLO 14- FABIA III/RAPID PR. 781MM 49-2609 MAXGEAR

PËúOî VW 1,2TSI POLO 14- FABIA III/RAPID PR. 781MM

PÓŁOŚ VW 1,2TSI POLO 14- FABIA III/RAPID PR. 781MM 49-2609 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE PÓŁOŚ VW 1,2TSI POLO 14- FABIA III/RAPID PR. 781MM 49-2609 producenta MAXGEAR

VOLKSWAGEN

6C0407272AF, 6C0407272E, 6C0407272EX

AUDI

6C0407272E, 6C0407272EX, 6C0407452DX

SKODA

6C0407272AF, 6C0407272E, 6C0407272EX

numery OEM:
AUDI      6C0 407 272 E
AUDI      6C0 407 272 EX
AUDI      6C0 407 452 DX
SKODA      6C0 407 272 AF
SKODA      6C0 407 272 E
SKODA      6C0 407 272 EX
VOLKSWAGEN      6C0 407 272 AF
VOLKSWAGEN      6C0 407 272 E
VOLKSWAGEN      6C0 407 272 EX

Zastosowanie PÓŁOŚ VW 1,2TSI POLO 14- FABIA III/RAPID PR. 781MM 49-2609 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.