Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Peugeot DJANGO Django 50 2T (M2) (2014.11-???) 4km » 49-5126 maxgear
wybrany samochód: 
Peugeot Django Django 50 2t (m2) (2014.11-???) 4km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-5126 MAXGEAR

49-5126 Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy MAXGEAR
maxgear 49-5126
107.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-5126

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Długość [mm]145
Nowa część
Średnica przegubu po stronie koła [mm]26
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm]37
nr EAN5903364354435

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-5126 MAXGEAR

WAŁEK PRZEGUBU VW T5 03- PR 2,0TSI/TDI
numery OEM:
VOLKSWAGEN      02Z 409 345 D
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-5126 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.