Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-5126 maxgear

Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-5126 MAXGEAR

49-5126 Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy MAXGEAR
maxgear 49-5126
111.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

49-5126

producent:

MAXGEAR

Długość [mm] 145
Nowa część 
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 26
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 37
nr EAN 5903364354435

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-5126 MAXGEAR

WAĂşEK PRZEGUBU VW T5 03- PR 2,0TSI/TDI

Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-5126 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-5126 producenta MAXGEAR

VOLKSWAGEN

02Z409345D

numery OEM:
VOLKSWAGEN      02Z 409 345 D
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wałek wewnętrzny, mechanizm różnicowy 49-5126 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.