Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 61-0093 maxgear

Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0093 MAXGEAR

61-0093 Wysprzęglik centralny sprzęgła MAXGEAR
117.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

HRB-9072

numer części:

61-0093

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558586350

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0093 MAXGEAR

WYSPRZĘGLIK OPEL VECTRA
numery OEM:
FIAT      55557478
FIAT      55558741
FIAT      55560290
FIAT      93186759
OPEL      24422064
OPEL      55350431
OPEL      55557478
OPEL      55558741
OPEL      55560290
OPEL      56 79 344
OPEL      56 79 345
OPEL      56 79 348
OPEL      56 79 351
OPEL      56 79 355
OPEL      5679344
OPEL      5679345
OPEL      5679348
OPEL      5679351
OPEL      5679355
OPEL      59 79 344
OPEL      5979344
OPEL      93186759
SAAB      24 422 064
SAAB      24422064
SAAB      93 186 759
SAAB      93186759
VAUXHALL      56 79 355
VAUXHALL      5679355
VAUXHALL      93186759

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 61-0093 MAXGEAR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.