Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mercedes-benz SPRINTER 4-t Platforma / podwozie (B907, B910) 411 CDI (910.143, 910.141) (2018.02-???) 114km » 62-0077 maxgear
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 4-t Platforma / Podwozie (b907, B910) 411 Cdi (910.143, 910.141) (2018.02-???) 114km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 62-0077 MAXGEAR

62-0077 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
maxgear 62-0077
320.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

MGW-049

numer części:

62-0077

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Grubość [mm]74,0
Średnica wewnętrzna [mm]10,5
średnica zewnętrzna [mm]420,0
Liczba skrzydeł7
Ciężar [kg]1,37
Średnica wewnętrzna 1 [mm]17,5
nr EAN5903364318031

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 62-0077 MAXGEAR

SPRZĘGŁO WISKOZOWE DB Z WENTYLATOREM SPRINTER/ VIANO/ VITO OM611/612/651
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 200 90 23
MERCEDES-BENZ      000 200 97 23
MERCEDES-BENZ      A000 200 90 23
MERCEDES-BENZ      A000 200 97 23
VOLKSWAGEN      076 121 301 A
VOLKSWAGEN      076 121 301 C
VOLKSWAGEN      076 121 301 D
VOLKSWAGEN      76 121 301 A
VOLKSWAGEN      76 121 301 C
VOLKSWAGEN      76 121 301 D
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 62-0077 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.