Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A4 B6 kabriolet (8H7) 3.0 (2002.04-2005.12) 220km » 70-0221 maxgear
wybrany samochód: 
Audi A4 B6 Kabriolet (8h7) 3.0 (2002.04-2005.12) 220km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SIMER. TOYOTA DYNA 3,0D4D 09- 70-0221 MAXGEAR

70-0221 SIMER. TOYOTA DYNA 3,0D4D 09- MAXGEAR
maxgear 70-0221
15.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

70-0221

producent:

MAXGEAR

Grubość [mm]8,9
Średnica wewnętrzna [mm]49
średnica zewnętrzna [mm]70,0

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SIMER. TOYOTA DYNA 3,0D4D 09- 70-0221 MAXGEAR

SIMER. TOYOTA DYNA 3,0D4D 09-
numery OEM:
TOYOTA      90310-50001
TOYOTA      90310-50005
TOYOTA      90310-50006
TOYOTA      90310-50032
TOYOTA      90310-50039
TOYOTA      90310-T0006
TOYOTA      9031050004
TOYOTA      9031150030

Zastosowanie SIMER. TOYOTA DYNA 3,0D4D 09- 70-0221 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.