Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mercedes-benz KLASA E T-Model (S213) E 200 (213.242) (2016.07-???) 184km » 70-0321 maxgear
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Klasa E T-model (s213) E 200 (213.242) (2016.07-???) 184km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SIMER. WAŁU TOYOTA LAND CRUISER 4,2 98- 46X69X10X16,5 70-0321 MAXGEAR

70-0321 SIMER. WAŁU TOYOTA LAND CRUISER 4,2 98- 46X69X10X16,5 MAXGEAR
maxgear 70-0321
11.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

70-0321

producent:

MAXGEAR

Średnica wewnętrzna [mm]46
średnica zewnętrzna [mm]69

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SIMER. WAŁU TOYOTA LAND CRUISER 4,2 98- 46X69X10X16,5 70-0321 MAXGEAR

SIMER. WAĂşU TOYOTA LAND CRUISER 4,2 98- 46X69X10X16,5
numery OEM:
TOYOTA      434300K040
TOYOTA      90311-47011
TOYOTA      90311-47012
TOYOTA      90311-47020
TOYOTA      90311-47027
TOYOTA      90311-T0015

Zastosowanie SIMER. WAŁU TOYOTA LAND CRUISER 4,2 98- 46X69X10X16,5 70-0321 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.