Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mazda RX-8 (SE, FE) 1.3 (2003.10-2012.06) 205km » AC211550 maxgear
wybrany samochód: 
Mazda Rx-8 (se, Fe) 1.3 (2003.10-2012.06) 205km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika AC211550 MAXGEAR

AC211550 Wentylator, chłodzenie silnika MAXGEAR
maxgear AC211550
404.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

AC211550

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]300
Średnica 1/Średnica 2 [mm]412
Liczba łopatek wentylatora6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze sterownikiem
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczkiprostokątny
Ilość biegunów3
nr EAN5903364333355

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika AC211550 MAXGEAR

WENTYLATOR CHĂşODNICY BMW 3 E46
numery OEM:
BMW      1436260
BMW      17111436260
BMW      17111436261
BMW      17111437713
BMW      17111438577
BMW      17117503761
BMW      17117503762
BMW      17117503763
BMW      17117510085
BMW      17117510086
BMW      17117510617
BMW      17117516813
BMW      17117525508
BMW      17117561757
BMW      17117790895
BMW      17117801422
BMW      7510617
BMW      7525508
BMW      7561757
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika AC211550 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.