Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 109 886 topran

Pasek klinowy wielorowkowy 109 886 TOPRAN

109 886 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN
53.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:1 szt. wysyłka Wtorek
:1 szt. wysyłka Środa

    Ocena:
numery handlowe:

21,36 x 1660, 6PK x 1660

numer części:

109 886

dostawca:

TOPRAN

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Urządzenia napędzane agregat napędzany: pompa wodna
Urządzenia napędzane agregat napędzany: kompresor klimatyzacji
Urządzenia napędzane agregat napędzany: pompa wspomagania układu kierowniczego
Długość [mm] 1660
Szerokość [mm] 21,4
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 109 886 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (6PK1660) pasuje do: AUDI A3, BMW 1 (F21), 3 (E36), 5 (E34), 5 (F10), 5 (F11), 5 (G31), CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, EVASION, XANTIA, XM, XSARA, ZX 1.6-2.3 03.91-

Pasek klinowy wielorowkowy 109 886 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Pasek klinowy wielorowkowy 109 886 producenta TOPRAN

BMW

11281247284, 11281247986

CITROËN

5750TG, 5750YY, E117735

PEUGEOT

5750TG, 5750YY, E117735

RENAULT

7700857070

AUDI

037145933B, 038903137E, 038903137J, 071145933D

VOLKSWAGEN

037145933B, 038903137E, 038903137J, 071145933D

SEAT

037145933B, 038903137E, 038903137J, 071145933D

SKODA

037145933B, 038903137E, 038903137J, 071145933D

numery OEM:
AUDI      037 145 933B
AUDI      038 903 137E
AUDI      038 903 137J
AUDI      071 145 933D
BMW      1128 1 247 284
BMW      1128 1 247 986
CITROËN      5750 TG
CITROËN      5750 YY
CITROËN      E 117 735
PEUGEOT      5750 TG
PEUGEOT      5750 YY
PEUGEOT      E 117 735
RENAULT      7700 857 070
SEAT      037 145 933B
SEAT      038 903 137E
SEAT      038 903 137J
SEAT      071 145 933D
SKODA      037 145 933B
SKODA      038 903 137E
SKODA      038 903 137J
SKODA      071 145 933D
VOLKSWAGEN      037 145 933B
VOLKSWAGEN      038 903 137E
VOLKSWAGEN      038 903 137J
VOLKSWAGEN      071 145 933D

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 109 886 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.