Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Tata (telco) TELCOLINE (40_FD) 2.0 TDiC 4x4 (2003.07-2011.12) 87km » 111 438 topran
wybrany samochód: 
Tata (telco) Telcoline (40_fd) 2.0 Tdic 4x4 (2003.07-2011.12) 87km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 111 438 TOPRAN

111 438 Wentylator, chłodzenie silnika TOPRAN
186.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

111 438

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Tryb pracyelektryczny
Ogrzewanie/chłodzeniezawiera koło wentylatora
Kierunek obrotówzgodnie z ruchem wskazówek zegara
Moc znamionowa [W]350/250/80
średnica zewnętrzna [mm]310
Ilość biegunów2
Liczba łopatek wentylatora7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 111 438 TOPRAN

Wentylator chłodnicy pasuje do: FORD GALAXY I, VW SHARAN 1.9D/2.8 09.95-04.00
numery OEM:
FORD      1 019 856
FORD      1 019 857
FORD      95VW15150BB
FORD      95VW15150CB
VOLKSWAGEN      7M0 959 455J
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 111 438 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 111 438 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.