Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Ford TRANSIT CUSTOM V710 Furgon (NRN) E-Transit Custom (2024-???) 136km » 112 013 topran
wybrany samochód: 
Ford Transit Custom V710 Furgon (nrn) E-transit Custom (2024-???) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 112 013 TOPRAN

112 013 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TOPRAN
topran 112 013
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 112 013
112 013

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

112 013

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
alternatywny zestaw naprawczy113 421
Gwint zewn. [mm]M 14 x 1,5
Gwint wewnętrzny [mm]M 8 x 1,25
Długość [mm]155

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 112 013 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A4 B7, A6 ALLROAD C6, A6 C5, A6 C6, ALLROAD C5, SEAT EXEO, EXEO ST, SKODA SUPERB I 1.6-5.2 11.94-05.13
numery OEM:
AUDI      4B0 419 811G
AUDI      4D0 419 811J
AUDI      4F0 419 811C
AUDI      4F0 419 811D
AUDI      8E0 419 811
SEAT      4B0 419 811G
SEAT      4D0 419 811J
SEAT      4F0 419 811C
SEAT      4F0 419 811D
SEAT      8E0 419 811
SKODA      4B0 419 811G
SKODA      4D0 419 811J
SKODA      4F0 419 811C
SKODA      4F0 419 811D
SKODA      8E0 419 811

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 112 013 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 112 013 TOPRAN:

Mariusz, Józefosław
2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.