Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Seat LEON Furgon/hatchback (5F1) 1.6 TDI (2012.11-2016.10) 90km » 202 362 topran
wybrany samochód: 
Seat Leon Furgon/hatchback (5f1) 1.6 Tdi (2012.11-2016.10) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 202 362 TOPRAN

202 362 Wentylator, chłodzenie silnika TOPRAN
topran 202 362
Wentylator, chłodzenie silnika 202 362
202 362
topran 202 362 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 202 362 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 202 362 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 202 362 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 202 362 topran
142.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

202 362

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Tryb pracyelektryczny
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Ogrzewanie/chłodzeniezawiera koło wentylatora
Kierunek obrotówzgodnie z ruchem wskazówek zegara
średnica zewnętrzna [mm]280
Ilość biegunów2
Liczba łopatek wentylatora4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 202 362 TOPRAN

Wentylator chłodnicy pasuje do: OPEL ASTRA F, ASTRA F CLASSIC, ASTRA F/KOMBI, COMBO/MINIVAN, CORSA A, CORSA B, CORSA B/HATCHBACK, VECTRA A 1.2-1.8 05.88-08.02
numery OEM:
OPEL      13 41 244
VAUXHALL      22061461

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 202 362 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 202 362 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.