Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 301 911 topran

Pasek klinowy wielorowkowy 301 911 TOPRAN

301 911 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN
46.00 zł

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

    Ocena:
numery handlowe:

21,36 x 1930, 6PK x 1930

numer części:

301 911

producent:

TOPRAN

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Długość [mm] 1936
Szerokość [mm] 21,4
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 301 911 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (6PK1936) pasuje do: FORD FIESTA IV, FIESTA/MINIVAN, KA, LAND ROVER DISCOVERY SPORT, DISCOVERY V, RANGE ROVER EVOQUE, RANGE ROVER VELAR, MITSUBISHI OUTLANDER II 1.3-3.0 05.93-
numery OEM:
FORD      1 036 916
FORD      1 094 675
FORD      1 112 954
FORD      97KB6C301DA
FORD      EJ6K1630
FORD      XS6E6C301JA
FORD      XS6E6C301JB
LAND ROVER      LR071742
LAND ROVER      LR079263
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 301 911 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.