Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Iveco DAILY VI Platforma / podwozie 45C80E, 50C80E (2016.09-???) 109km » 302 006 topran
wybrany samochód: 
Iveco Daily Vi Platforma / Podwozie 45c80e, 50c80e (2016.09-???) 109km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 006 TOPRAN

302 006 Sprzęgło, wentylator chłodzenia TOPRAN
topran 302 006
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 006
302 006
topran 302 006 Sprzęgło, wentylator chłodzenia
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 006 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 006 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 006 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 006 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 006 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 006 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 006 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 006 topran
180.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

302 006

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Ogrzewanie/chłodzenieSprzęgło wiskotyczne

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 006 TOPRAN

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: FORD SCORPIO I, SIERRA, SIERRA I, SIERRA II, TRANSIT 1.3-2.9 08.82-09.94
numery OEM:
FORD      6 132 729
FORD      83BB8A616AB

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 006 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Sprzęgło, wentylator chłodzenia 302 006 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.