Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Saab 9-3 Kombi (E50) 2.0 t BioPower XWD (2007.01-2015.02) 163km » 304 817 topran
wybrany samochód: 
Saab 9-3 Kombi (e50) 2.0 T Biopower Xwd (2007.01-2015.02) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 304 817 TOPRAN

304 817 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ TOPRAN
40.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

304 817

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz nakrętką
Gwint zewn. 1 [mm]M 16 x 1,5
Gwint zewn. 2 [mm]M 16 x 1,5
Długość przegub osiowy [mm]382

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 304 817 TOPRAN

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 382mm) pasuje do: FORD TOURNEO CUSTOM V362, TRANSIT CUSTOM V362, TRANSIT V363 2.0D/2.0DH/2.2D 09.12-
numery OEM:
FORD      1 763 991
FORD      BK213L519AA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 304 817 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 304 817 TOPRAN:

2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.