Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 400 925 topran

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 400 925 TOPRAN

400 925 Sprzęgło, wentylator chłodzenia TOPRAN
topran 400 925
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 400 925
400 925
topran 400 925 Sprzęgło, wentylator chłodzenia
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 400 925 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 400 925 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 400 925 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 400 925 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 400 925 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 400 925 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 400 925 topran
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 400 925 topran
123.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

400 925

producent:

TOPRAN

Ogrzewanie/chłodzenie Sprzęgło wiskotyczne

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 400 925 TOPRAN

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: MERCEDES E (W210), E T-MODEL (S210), M (W163) 2.0/2.3 06.95-06.05
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      111 200 05 22
MERCEDES-BENZ      A111 200 05 22

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 400 925 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Sprzęgło, wentylator chłodzenia 400 925 TOPRAN:

2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.