Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mercedes-benz ACTROS MP4 / MP5 1846 L (2015-???) 455km » 400 995 topran
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Actros Mp4 / Mp5 1846 L (2015-???) 455km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

koło wentylatora, chłodzenie silnika 400 995 TOPRAN

400 995 koło wentylatora, chłodzenie silnika TOPRAN
topran 400 995
koło wentylatora, chłodzenie silnika 400 995
400 995
topran 400 995 koło wentylatora, chłodzenie silnika
51.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 8.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

400 995

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]430
Liczba łopatek wentylatora9

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie koło wentylatora, chłodzenie silnika 400 995 TOPRAN

Wiatrak wentylatora pasuje do: MERCEDES 124 (A124), 124 (C124), 124 (W124), 124 T-MODEL (S124), E (C124), E (W124), E T-MODEL (S124), S (W126), SPRINTER 2-T (B901, B902) 2.1D-3.2 08.85-05.06
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      103 200 03 23
MERCEDES-BENZ      103 200 04 23
MERCEDES-BENZ      A103 200 03 23
MERCEDES-BENZ      A103 200 04 23

Zastosowanie koło wentylatora, chłodzenie silnika 400 995 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o koło wentylatora, chłodzenie silnika 400 995 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.