Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 408 492 topran

Termostat cieczy chłodzącej (95°C, w obudowie) 408 492 TOPRAN

408 492 Termostat cieczy chłodzącej (95°C, w obudowie)  TOPRAN
139.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka dzisiaj

    Ocena:
numer części:

408 492

producent:

TOPRAN

Materiał obudowyGFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
Temperatura otwarcia [°c]95
Rodzaj koprusuObudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2Z czujnikiem
Artykuł oraz informacja uzupełniającaZ uszczelnieniem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2Z klamrą
StanFabrycznie nowy

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat cieczy chłodzącej (95°C, w obudowie) 408 492 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (95°C, w obudowie) pasuje do: MERCEDES C (C204), C T-MODEL (S204), C (W204), CLS (C218), CLS SHOOTING BRAKE (X218), E (A207), E (C207), E T-MODEL (S212) 1.6-3.0D 06.06-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      651 200 06 15
MERCEDES-BENZ      651 200 12 15
MERCEDES-BENZ      651 200 15 00
MERCEDES-BENZ      651 200 17 15
MERCEDES-BENZ      A651 200 06 15
MERCEDES-BENZ      A651 200 12 15
MERCEDES-BENZ      A651 200 17 15
MERCEDES-BENZ      A651 200 28 00

Zastosowanie Termostat cieczy chłodzącej (95°C, w obudowie) 408 492 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.