Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 408 492 topran

Termostat cieczy chłodzącej (95°C, w obudowie) 408 492 TOPRAN

408 492 Termostat cieczy chłodzącej (95°C, w obudowie)  TOPRAN
134.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

408 492

producent:

TOPRAN

Materiał obudowyGFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)
Temperatura otwarcia [°c]95
Rodzaj koprusuObudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2Z czujnikiem
Artykuł oraz informacja uzupełniającaZ uszczelnieniem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2Z klamrą
StanFabrycznie nowy

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat cieczy chłodzącej (95°C, w obudowie) 408 492 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (95°C, w obudowie) pasuje do: MERCEDES B SPORTS TOURER (W246, W242), C (C204), C (W204), C T-MODEL (S204), CLS (C218), CLS SHOOTING BRAKE (X218), E (A207) 1.6-4.0D 01.06-

Termostat cieczy chłodzącej (95°C, w obudowie) 408 492 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Termostat cieczy chłodzącej (95°C, w obudowie) 408 492 producenta TOPRAN

MERCEDES-BENZ

6512000615, 6512001215, 6512001500, 6512001715, A6512000615, A6512001215, A6512001715, A6512002800

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      651 200 06 15
MERCEDES-BENZ      651 200 12 15
MERCEDES-BENZ      651 200 15 00
MERCEDES-BENZ      651 200 17 15
MERCEDES-BENZ      A651 200 06 15
MERCEDES-BENZ      A651 200 12 15
MERCEDES-BENZ      A651 200 17 15
MERCEDES-BENZ      A651 200 28 00

Zastosowanie Termostat cieczy chłodzącej (95°C, w obudowie) 408 492 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.