Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Mazda MX-5 IV (ND__) 2.0 (ND6E, NDERC) (2018.05-???) 184km » PJQ142 trw
wybrany samochód: 
Mazda Mx-5 Iv (nd__) 2.0 (nd6e, Nderc) (2018.05-???) 184km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ142 TRW

PJQ142 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW
313.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

PJQ142

producent:

TRW

Status produktu: Normalny
Ograniczenia producentaFTE
Średnica [mm]31
nr EAN3322937938230

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ142 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne VOLVO C30, C70 II, S40 II, S60 II, S80 II, V40, V50, V60 I, V70 III, XC60, XC70 II; FORD FOCUS II, GALAXY, KUGA I, MONDEO IV, S-MAX 2.0-2.5ALK 01.04-
numery OEM:
FORD      1226832
FORD      1232035
FORD      1366897
FORD      1368665
FORD      1507965
FORD      1599267
FORD      3M51-7A564-BC
FORD      3M51-7A564-BD
FORD      3M51-7A564-DC
FORD      3M51-7A564-DD
FORD      3M51-7A564-DE
MAZDA      JC01-16-530C
VOLVO      30735518
VOLVO      31258380
VOLVO      8667378
VOLVO      8689498
LAND ROVER      LR000251
LAND ROVER      LR016976

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ142 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ142zobacz instrukcję montażu PJQ142

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.